درباره تاب سواری بیشتر بدانید

 

تاب و سرسره از جمله وسایلی است که اغلب بچه ها بازی کردن با آنها را دوست دارند. این وسایل معمولاً در زمین بازی کودکان، مهدکودک یا ایوان و حیاط خانه‌ها قرار می‌گیرد. تاب و سرسره وسیلهٔ بازی محبوبی میان کودکان است.

تاب صندلی یا نشیمنی است که با طناب یا زنجیر آویزان می‌شود و زمانی که به حرکت دربیاید به حرکت نوسانی خود مانند یک پاندول ادامه می‌دهد تا جایی که با کشیده شدن یا دخالت نیرویی خارجی متوقف شود.

بازی در فضای باز به کودکان کمک می‌کند تا توانایی یادگیری را افزایش دهند.کودکان بیشتر تمایل به شرکت در بازی‌ها و فعالیت‌ها در فضای باز داشته و علاقه به برقراری ارتباط با کودکان متفاوت و ایجاد دوستی جدید دارند.بازی گروهی را یاد گرفته و این موضوع باعث می‌شود تا مهارت‌های اجتماعی را یاد بگیرند و بدون نظارت بزرگترها به سمت سایر بچه‌ها جذب شوند.

تاب سوارس تاثیراتی بنیادی بر سلامتی ما و کودکانمان می گذارد. تفریح با این وسیله در افزایش آرامش، رفع نفخ و بهبود حافظه نقش خواهش داشت. فواید تاب بازی برای کودکان بدین شرح است:

      1. باعث ایجاد تحرک کودک می شود
      2. باعث هوش طبیعت گرایی کودک می گردد
      3. باعث شادابی و نشاط می شود
      4. توجه و تمرکز کودک را بالا می برد
      5. باعث هماهنگی چشم و دست کودکان می شود

    سرسره بازی نیز یکی از شاد ترین و نوستالژی ترین بازی برای کودکان و والدین به شمار می آید و با هر بار بالا رفتن و سر خوردن و پایین امدن لذتی به کودک دست میدهد گویی همه چیز از نو شروع میشود و با انگیزه و انرژی بیشتر این کار را تکرار میکند .لذا بهتر است والدین در این کار نظاره گر باشند و اجازه دهند خودش تلاش کند در غیر اینصورت چند دقیقه ای بیشتر این کار ادامه نخواهد داشت . اجازه دهیم کودک با سلیقه خود از وسیله بالا رود چرا که تنها راه بالا رفتن فقط پله نیست .همچنین زمانی که این کار به صورت گروهی انجام شود بهترین زمان برای مراودات و ارتباطات اجتماعی خواهد بود . در هر صورت این وسیله چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی بسیار نشاط اور و پر تحرک است .

 

افزودن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند

مشاوره رایگان