فواید اسباب بازی های موزیکال برای کودکان

اسباب بازی های موزیکال دسته بزرگی از اسباب بازی ها را تشکیل میدهند که فراوانی آنها برای کودکان نوزاد بیشتر از گروه های سنی دیگر است.

معرفی کردن اهنگ ها برای کودکان یک راه لذت بخش و آسان برای ارتباط برقرار کردن با کودکان خود در اولین سال زندگی آنهاست.و میتواند در تقویت شدن موسیقی در زندگی آنها بسیار موثر باشد.به علاوه باهم بازی کردن همراه با موسیقی میتواند تاثیر بسزایی بر خلق و خوی کودک بگذارد و به مهارت های زبانی او نیز کمک میکند.

اضافه کردن موسیقی به زمان بازی کودکان ،تجربه فوق العاده ای برای آنهاست .در حالی که او با اسباب بازی موزیکال خود بازی می‌کند و همراه آن می‌خواند. همه کودکان با توانایی تبدیل شدن به یک موسیقیدان به دنیا میایند! و اغلب با شور و شوق به آهنگ ها واکنش نشان می‌دهند. اسباب بازی های موزیکال دسته بزرگی از اسباب بازی ها را تشکیل میدهند که فراوانی آنها برای کودکان نوزاد بیشتر از گروه های سنی دیگر است. محققان معتقدند موسیقی نقش مهمی در رشد ذهنی کودک دارد و اگر کودک در سنین خردسالی به موسیقی به عنوان ابزاری برای رشد فکری و ذهنی سروکار داشته باشند. این امر در سازماندهی دستگاه اعصاب مرکزی آنها تاثیر زیادی می گذارد و مهارت های پایه ای آنها را تقویت می‌کند . به علاوه کودکان نیز به اسباب بازی های موزیکال که دارای ملودی هستند کشش بیشتری دارند. از مهم ترین تاثیرات اسباب بازی های موزیکال بر مغز این است که باعث تحریک مغز حتی در دوران بارداری مادر میشود. مغز انسان از هفته پنجم بارداری شروع به رشد میکند و استفاده از موسیقی به توسعه ذهن کودک کمک میکند و در سالهای اولیه ، فعالیت های پیچیده عصبی مانند حل مسئله،استدلال ، پردازش زبان و …. کمک میکند.

همچنین در هنگام گوش دادن به موسیقی سطح استرس کودکان بسیار کاهش میابد مخصوصا زمانی که والدین آهنگ مورد علاقه خود را به عنوان لالایی برای کودکان میخوانند. حافظه نیز میتواند با موسیقی افزایش یابد. کودکانی که در معرض آموزش موسیقیایی بیشتری بوده اند و والدین برای آموزش آنها از اسباب بازی های موزیکال استفاده میکردند ، تاثیر چشمگیری در تقویت حافظه کوتاه مدت آنها ایجاد میشود. اگر چه اسباب بازی های موزیکال به تنهایی نمی‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس کودکان شود اما روش های ما در برخورد با این اسباب بازی ها به راحتی میتواند در تقویت اعتماد به نفس کودکان موثر واقع شود.

هیچ کودکی با اسباب بازی های موزیکال ناراحت و یا دلزده نمی شود و همچنین دیر تر خسته میشود. همچنین پژوهش های اخیر نشان میدهد گوش دادن کودکان ب موسیقی باعث یادگیری بهتر زبان دوم میشود.

 

افزودن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند

مشاوره رایگان