تاثیر اسباب بازی بر آینده شغلی کودک

 

از تاثیرات اسباب بازی بر کودکان این است که به آن‌ها کمک می کند تا مهارت های شناختی و حرکتی خود را گسترش دهند و بر تمام موانع زندگی غلبه کنند. کودکان در بازی با اسباب بازی های خود راه رفتن و اجتماعی برخورد کردن را یاد می‌گیرند؛ متوجه می‌شوند که چگونه صحبت کنند؛ دانش به دست آورند؛ احساساتشان را پرورش دهند و آگاهی های اجتماعی و جغرافیایی خود را توسعه دهند. به دلیل اثرات زیادی که اسباب بازی‌ها در دوران کودکی دارند آن‌ها احتمالاً می توانند بر آینده شغلی کودکان مؤثر باشد.

تاثیرات اسباب بازی بر کودکان

 تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از 60 درصد بزرگسالانی که در مشاغلی از جمله طراحی و معماری فعالیت می کنند خانه سازی با لگو از بازی‌های مورد علاقه شان بوده است. و نیز 70 درصد افردای که مشاغلی مرتبط با ریاضیات هستند مانند حسابداری و کار بانکی ، پازل اسباب موردعلاقه آنها در کودکی بوده است.

البته باید این را در نظر گرفت که اسباب بازی هایی که بسته به جنسیت کودکان برایشان تهیه شده به آینده شغلی دختران آسیب می زند پس باید از انها جلوگیری کنند. برخی منتقدان می گویند بازاریابی  باعث ایجاد کلیشه هایی شده است. عروسک ، سرویس های آشپزی، باربی های صورتی برای دختران و شخصیت های فعال و ماجراجوی مردانه، ابزار کار ساخت و ساز و ماشین های آبی مسابقه برای پسرها!اما این تفکیک جنسیتی برای عروسک های کودکان تاثیر منفی برا جلوگیری رشد خلاقیت کودکان و همچنین .

تاثیرات اسباب بازی بر کودکان می‌تواند این گونه باشد: زمانی که اسباب بازی با توجه به جنسیت بچه ها ساخته می شوند به طور ویژه خطر این که دختران را از علوم و ریاضیات روی گردان کند افزایش می دهد.اسباب بازی پسرها بیشتر آموزنده است و دارای اجزایی است که اطلاع و آموزش بیشتری به پسرها می دهد، با دستورات تکنیکی و اجزایی که باید در هم جا بیافتند. در حالی که اسباب بازی های دختران بیشتر خلاقیت و قوه تخیل آنها را پرورش می دهد. 

واقعا شواهد واقعی برای اثبات چنین چیزی وجود ندارد و انتخاب شغل تا زمانی که برای یک فرد اتفاق می افتد از تجربه کودکی او فاصله زیادی دارد. 
 باید کودکان را تشویق کرد که کشف کنند، بپرسند، درگیر شوند و با هم کار کنند و همه اینها تاثیر بیشتری بر آینده شان خواهد گذاشت. باید مطمئن شد که کودکان به یک برنامه بازی خوب و سالم دسترسی داشته باشند.

در نهایت این مهم است که به کودکان خود برای انتخاب یک حرفه یا نقش خاص در آینده فشار نیاورید و آن ها را محدود نکنید. اجازه دهید تا از طریق بازی کردن با مشاغل مختلف آشنا شوند. اسباب بازی ها به کودکان کمک می کنند تا دانش و مهارت هایی کسب کنند که قطعا به آن ها در زندگیشان کمک می کند. پدر و مادر ها می توانند به واسطه آموختن تجربه های مختلف، کودکانشان را هدایت کنند.

نقش اصلی ما  در زندگی کودکان این است که تا جایی که می توانیم یک دامنه وسیع از تجربه ها را در اختیار آن‌ها بگذاریم.از آنجا که بازی یکی از ابزارهای رشد مهارت های حسی، حرکتی، هیجانی، شناختی و اجتماعی کودکان و انسان هاست در نتیجه تنوع در آن باعث پیشرفت کودک در این مهارت ها می شود و در این خصوص آنچه که مهم است بازی کودکان با یکدیگر است تا بازی با اشیاء.

 

افزودن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند

مشاوره رایگان