مجموعه بازی پلی اتیلنی

 

مجموعه بازی پلی اتیلنی یا وسایل بازی پلی اتیلنی رو امروزه همه ما در اطراف خود دیده ایم.برای درک بهتر این موضوع ابتدا نیاز است مفهوم پلی اتیلن را بدانیم:

 

 کیسه های پلاستیکی، بطری ها، اسباب بازی ها و مجموعه بازی پلی اتیلنی ، برخی از مخازن پلاستیکی و بسیاری از تجهیزات صنعتی از قبیل؛ لوله ها، تانکرها و مخازن از ترکیبات پلاستیکی مشتق شده اند. ترکیبات پلاستیکی به قدری با زندگی مدرن امروزی پیوند برقرار کرده اند که طبق آمارهای رسمی در سال ۲۰۱۲ در سراسر جهان چیزی حدود ۳۲ میلیون تن پسماند پلاستیکی تولید شد. این وسایل و تجهیزات از ترکیب عناصر مختلفی ساخته شده اند اما یکی از اصلی ترین ترکیبات آن ها ماده ای به نام پلی اتیلن است.


ساختار شیمیایی پلی اتیلن چگونه است؟

 پلی اتیلن نوعی پلیمر است که از ترکیب کربن و هیدروژن ساخته شده است و در واقع مولکولی حاصل از آرایش زنجیره های مختلف هیدروکربنی است که با پیوندهای مختلف به هم متصل شده اند و تشکیل یک پلیمر داده اند.پلی اتیلن از انواع پلیمر می‌باشد که این ماده با رسیدن به نقطه ذوب به حالت مایع و با رسیدن به نقطه انجماد به حالت جامد تبدیل می‌شود. به طور کلی بیش از ۶۰ درصد گاز اتان تولیدی صرف ساخت ترکیبات پلی اتیلنی می شود.

 

تاریخچه ساخت و کشف پلی اتیلن ها

  کلمه پلی اتیلن یک کلمه با ریشه یونانی بوده و از ترکیب دو قسمت پلی به معنای چند و اتیلن اشاره کننده به واحد ساختاری زنجیره هیدروکربنی آن دارد و در کل به معنای زنجیره های هیدروکربنی متعددی است که به یک دیگر متصل شده اند. پلی اتیلن اولین بار بطور اتفاقی توسط شیمیدان آلمانی “Hans Von Pechmanv” سنتز شد. او در سال 1898 هنگام حرارت دادن دی آزومتان ، ترکیب مومی شکل سفیدی را سنتز کرد که بعدها پلی اتیلن نام گرفت.

 

 

آیا پلی اتیلن خطرناک است؟

  در حالت جامد پلی اتیلن هیچ گونه خطرزایی و خاصیت سمی ندارد. در حقیقت پلی اتیلن در بسیاری از موارد برای نگه داری و بسته بندی مواد غذایی و حتی ساخت ترکیبات آرایشی بهداشتی به کار می رود. پلی اتیلن زمانی می تواند خطرناک باشد که ترکیبات آن تنفس شود. به همین منظور از آتش زدن ترکیبات پلی اتیلنی و پلاستیکی جدا خودداری کنید. دود حاصل از سوختن ترکیبات پلاستیکی و پلی اتیلنی می تواند سرطانزا باشد.

موارد استفاده پلی اتیلن ها:

پلی اتیلن دارای موارد استفاده بسیار متنوع و مختلفی بر مبنای انواع و اقسام ساختاری آن است. پلی اتیلن مهم ترین منبع ساخت انواع پلاستیک ها در دنیا است و صدها میلیون تن از این ماده هر ساله برای تولید انواع و اقسام پلاستیک ها مصرف می شود

وسایل بازی پلی اتیلن یا مجموعه بازی پلی اتیلنی همیشه از پرکاربردترین وسایل بازی کودکان در گروه مبلمان شهری می باشد  وسایل بازی پارکی یا به اصطلاح مجموعه بازی پلی اتیلنی مدتی است که جایگزین مجموعه بازی های فلزی و قدیمی گردیده است . مجموعه بازی پلی اتیلنی دارای مقاومت شیمیایی در برابر مایعات اسیدی و نمکی می باشد و باعث عمر بالای محصولات پلی اتیلنی در فضای باز می شوند که انتخاب مناسبی برای پارک ها و مهد کودک ها می باشد. وسایل بازی پلی اتیلن در اشکال و رنگ های متنوع تولید شده است
مجموعه بازی پلی اتیلنی در ابعاد مختلفی با کاربردهای متفاوت توسط گروه نوین تویز برای شما عزیزان ارائه می گردد.

 

 

افزودن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند

مشاوره رایگان